vineri, 10 iulie 2009

carte



Aaa, m-am hotarat sa scriu despre o carte, care se numeste "Breaking Dawn" si care mi-a placut mult de tot. Toate cunostiintele mele vorbeau intr-un timp, bine nici acum nu s-au oprit, despre un film, iar pe urma am vazut in fiecare revista articole si postere cu personajele principale din filmul acele, si anume Twilight. Chiar daca baiatul arata foarte bine, vampir fiind, asta nu m-a convins sa si vad filmul in care a jucat, pentru ca eu credeam ca e un film pe care l-ar fi vazut numai verisoara mea de 14 ani, dar categoric m-am inselat rau de tot. Toata clasa mea vazuse filmu, pana si unii din profi. Intr-o zi ne spunea profa de engleza ca vrea ca noi sa citim caritle, doar ca in limba engleza, ca pregatea ea nu-stiu-ce proiect, si eu eram putin dezorientata, pentru ca nu stiam de ce era vorba. Bineinteles ca nu s-a mai facut niciun proiect, tot timpu se intampla asta. Bubu mi-a dat si mie filmul si am zis, ca de ce nu l-as vedea si eu? si l-am vazut o data, de doua ori... de multe ori, pentru ca mi-a placut. Dar am zis ca vorbesc de "Breaking Dawn".


"Breaking Dawn" sau Zori de Zi e cea de a patra carte din seria Twilight, si ultima. E cartea in care Bella, fata indragostita pana peste cap de vampirul Edward, se casatoreste cu el. La nunta, Edward ii face un cadou Bellei, si anume... Jacob. Jacob fusese prietenul cel mai bun al Bellei, care a consolat-o in perioada in care Edward a parasit-o pe Bella, si ea tinea foarte mult la Jacob. Ma rog, pana la cartea asta, Jacob si Edward nu se prea intelegeau deloc, cel putin in cea de-a 3a carte au avut ceva conflicte, iar cand Jacob afla ca Bella se va casatori cu Edward, dusmanul lui de moarte, fuge de acasa, ca doar el e om care ia forma de lup si fuge repede:D

Asa, vine Jacob la nunta si dupa ce danseaza cu Bella, incep sa se certe amandoi, dar Edward e pe faza si intervine. Bella pleaca alaturi de Edward in luna de miere, pe o insula mai speciala, foarte frumoasa. Acolo Bella se roaga de el sa profite oarecum de faptul ca acum sunt casatoriti, pentru ca el ii promisese ca vor ajunge si la pasul acela, dar numai dupa ce se vor casatori. Ii era frica sa nu o omoare. Si el se lasa... "induplecat" si fac un copil, ei nestiind asta. Ea era plina de vanatai, pentru ca Edward e foarte puternic. Ma rog, Bella credea ca ii e foarte rau, pentru ca se comporta ca o femeie gravida, avea greturi, dormea mult, avea vise ciudate si multe alte chestii ce li se intampla gravidelor. Se intorc inapoi, dupa 2 saptamani si dupa ce au aflat ca sunt parinti, iar Carlisle "tatal" lui Edward ii spune lui Charlie, tatal Bellei, ca a venit cu o boala ciudata si ii la un spital foarte indepartat. Asta pentru ca daca lucrurile mergeau rau, Bella devenea vampir. Pana in momentul cand se intorc acasa la Edward, tot e povestit de Bella. Cartea e impartita in alte 3 carti. Prima si ultima e povestita de Bella, iar cea de-a 2a e povestita de Jacob.
Jacob povesteste perioada cand Bella e gravida. Copilul, sau cum ii spun atat Edward cat si Jacob, "chestia" dinauntrul Bellei, se dezvolta incredibil de repede, si practic se hranea cu sangele Bellei. Edward il roaga pe Jacob sa o convinga cumva pe Bella sa renunte la copil, iar daca reuseste, el se va retrage si zice: "poate sa aiba si lupisori". Jacob ii da o idee lui Carlisle, si anume, sa ii dea chestiei sange. Si incepe Bella sa bea sange, incepe sa ii placa.
In momentul in care naste, Bella e pe cale sa moara, dar Edward ii injecteaza venin direct in inima. Veninul lui, pentru ca numai asa era Bella de acord sa devina vampir. Toata lumea se indragosteste de "chestie", de Renesmee, mai ales Jacob. Se pare ca Renesmee e sufletul lui pereche.
E foarte frumoasa cartea, mai ales cand o povesteste Bella, asta dupa ce devine vampir. Ea reuseste chiar din prima zi sa se abtina de la sange uman, lucru pe care vampirii obisnuiti il puteau face doar dupa un an. Ea si fiica ei au niste puteri speciale. Si trec prin niste situatii urate. vreo 3 capitole sunt dedicate infruntarii cu clanul Volturilor.
Dupa cum spuneam, e o carte foarte frumoasa, dar care are 758 de pagini. Amurg avea 379, Luna Noua in jur de 479, Eclipsa, 560, iar asta 758, oricum tanti Stephenie Meyer chiar are multa imaginatie.


8 comentarii:

  1. crede-ma...doar cand am vazut poza cartii nu am mai stat sa citesc tot ce ai scris....nu pot,deci nu pot....dar daca tie iti place si te pasioneaza fi mandra de asta si calca pe toate capetele(cu o anumita limita.....tine minte:limita e foarte importanta in viata oricui)

    RăspundețiȘtergere
  2. pai asta si fac:D:D aaa, cartea e char..."bestiala", am citit-o in 3 zile pentru ca e foarte frumoasa, iar limitele... poa' sa astepte. nu ma prea interesaza...

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci cum?
    Ba,prima carte o fo` faina dar a2a deja da in telenovelisme...

    RăspundețiȘtergere
  4. nu am zis asta, bre. am zis ca a 2a ii faina doh, a 3a nu imi place... iti explic eu mai incolo... macar io nu ma uit la filme idiene:P:P:P

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) eram doar in trecere pe canalul ala..

    RăspundețiȘtergere
  6. da, da, da... bine, cum spui tu...:-j

    RăspundețiȘtergere
  7. no si jacob ala ce naiba mai face in cartea asta?
    No vezi?Din cauza asta nu-mi mai place mie...

    RăspundețiȘtergere
  8. bai, Jacob face foarte multe chestii si in cartea asta. in a2a ii foarte prezent, in a treia la fel, da si in asta ii. si face multe, numa ca nu puteam acuma sa scriu tot. am zis ce e mai important. si el te face sa razi cel mai mult. ma roooog, nu mai conteaza...

    RăspundețiȘtergere