duminică, 10 iulie 2011

Cum ai schimba lumea, dacă ai putea?

Noi vom schimba lumea, nu te mai lua tu după toţi fraierii!!! Asta mi-a spus recent un distins domn la vizualizarea unei recenzii de-a unei tipe (colegă cu mine) care a început să lucreze, pe bune, la un ziar local şi care preferă să folosească clişee precum: concert incendiar, a încins atmosfera, etc... eu, eram un pic cam confuză cu privire la faptul că, deşi nouă la facultate ni se spune să încercăm din răsputeri să evităm astfel de şabloane, ea le cam utiliza. Plus că e şi plătită pentru asta. Am cerut o părere avizată, iar răspunsul a fost cel citat la început.
Să schimbăm lumea e lucrul pe care ni-l dorim cu toţii. Dar cum o schimbăm dacă alegem asta? Ce aducem în plus, ce eliminăm? Schimbările aduse vor consta în nuanţe, culori reci sau calde? Vor consta ele în culori? care vor fi lucrurile concrete? Vom salva copiii din Africa?
M-am tot gândit. Ok, schimbăm lumea. Dar cum? Cum mi-ar plăcea mie să arate lumea în care eu trăiesc? Sincer, în afară de corupţia, care în ciuda faptului că e atât de evidentă, este şi lucrul fără de care lucrurile nu prea ar merge, pentru că avem implementată ideea de şpagă şi/sau lasă bă, că iau eu Bacu' aşa mi-a promis profu' când i-am dat banii de protocol, ne scoatem noi sau dacă nu-i dau ceva asistentei şi doctorului, dar mai ales anestezistului s-ar prea putea să mor pe masa de operaţie... Bun, ar fi perfect să nu mai existe corupţie şi toate lucrurile să meargă foarte bine, să fim toţi corecţi, să nu ne simţim jenaţi să mergem zâmbind pe stradă, gândindu-ne că oameni ce trec pe lângă noi se gândesc că suntem drogaţi (mi s-a întâmplat să merg pe stradă cu un grup mai măricel şi râdeam, iar unii au început să strige după noi: etnobotanicilor!!!), ar fi superb, de asemenea, să spunem tot ce gândim, dar tind să cred că ar fi un întreg haos. Toată lumea ar face ce ar vrea, nimeni nu s-ar mai înţelege cu nimeni. E rău cu rău, dar mai rău fără rău, asta e singurul proverb care cred că se aplică oricărei situaţi, însă cu precădere acestei situaţii. Dacă vreau să nu mai existe atâţia proşti? evident, vreau asta, dar am fi o ţară de pseudo-intelectuali.
Nu ştiu ce aş schimba la lumea mea. Cred că e bună aşa cum e. Nu e corectă, nu e superbă, dar poate nici nu are nevoie să fie altfel. Mi-ar plăcea să fie o dâră ce delimitează zona underground de mainstream, şi aici nu mă refer doar la muzică, ci şi la locurile pe care le frecventează unii. Spre exemplu, în Timişoara sunt o mulţime de locuri faine, care par să fie doar pentru oameni ce nu ascultă chiar de toate. Ei bine, au cam fost invadate de piţipoance şi cocalari. Până şi locul cel mai mişto de acolo e suprasaturat de ei, de la o vreme încoace.
Mi-ar plăcea să pot schimba mentalităţi sau sistemul sanitar. Să nu-mi mai zbiere o prietenă: Cum să nu vrei o ţară ca afară?! Vrei o ţară ca afară?! păi, pleacă afară, atunci! Nu sunt patriotă şi nici de acord cu ce se întâmplă pe plaiuri mioritice, însă sunt realistă sau, cel puţin, asta îmi place să cred. Nu vreau, dacă aş fi vrut, aş fi plecat, nu? Eu sunt cam chioară, dar nu îndeajuns încât să nu văd o parte din valorile care încă mai există la noi în ţară, lucrurile frumoase ce se construiesc... Da, sistemul sanitar, de fapt, tot ceea ce se poate numi sistem la noi în ţărişoară sucks. Astea da. Dar nu-mi luaţi muzica şi locurile frumoase unde merg să-mi hodin ghioambele. Din perspectiva asta, totul e minunat.
Da. Gata! Cred că mi-am dat seama ce ar trebui schimbat la lumea asta. Întregul sistem. Şi colicu'* să fie la fel peste tot. Nu să mă rog eu de oameni plecaţi în ţări străine să-mi aducă colic de pe unde sunt ei, doar ca să-i simt adevăratul gust. Pentru mine colicul e elixirul vieţii. Nu vreau să mă mintă românii că, de fapt, colicul are gustul ăsta. Ştiu că e altfel, în realitate. Cola, un mit al epocii moderne. Doar în capul meu.
Vreau să schimb lumea, da, dar mai întâi explicaţi-mi de unde să încep şi, mai ales, cum să o schimb.
Ceva ce nu aş schimba... oameni ca nenea:


colic = coca cola. cola mic, in principiu.
hodin ghiombele = odihnesc membrele (superioare şi inferioare)

4 comentarii:

  1. ia. o lume plina de adevaruri. http://www.imdb.com/video/imdb/vi2028667417/ :)
    e tare gri, crede-ma
    watch it :)

    RăspundețiȘtergere
  2. de când am tot zis că mă uit la filmu' ăsta... pfff...

    RăspundețiȘtergere
  3. vai, Iuliana! Nu te-am mai citit ”de-o sesiune”.Să știi că am adulmecat fiecare literă acum, aici, în tmyourlove( că a mea știi că nu e).Am văzut cu regret că ești tristă că nu ai cu cine merge la Gărâna, și asta nu mă face decât să mă simt super-prost-pentru că eu te-am invitat și acum mă trag ”pe cuur”.
    În rest, draga mea colegă dragă, îți urez o vacanță plăcută în extraordinarul Cinciș, cu multă veselie, multă Viță-de-vie( al naibii vinul ăsta) și...habar n-am-ce mai vrei tu!
    Te pupă colegul tău, abia aștept să ne vedem!

    RăspundețiȘtergere
  4. Noldy, e ok ca nu m-ai mai citit... pana cand mi-ai spus in seara asta, nici nu stiam ca ma citesti. Stiam ca se intampla in primu' semestru, dar am crezut ca te-ai lasat:))) Ii ok sa stii, ca merg la Gurasada, mergem la anu' la Garana :D
    Imi pare asa de bine pentru tine ca esti in Timisoara. Uite, sambata, ia-o pe Oana Barbu sub pod. Sau mai ia legatura cu oameni de prin timi. Sau chiar cu noii tai colegi! Du-te sub pod si distreaza-te... dup-aia sa-mi spui cum a fost si cat de mult ti-a placut acolo, bine? Dutzy, Goldy, ele merg des acolo :D
    Si eu abia astept sa ne revedem >:D<
    Distractie faina vara asta!!!

    RăspundețiȘtergere